Priser inkl. moms
Varumärke

Internetbetalning hos Payson

 

Besök gärna även våra andra hemsidor:

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Köpvillkor

dialog_details_blue

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Dialog Details bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Dialog Details har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

2. Pris
Samtliga priser är i SEK och exkl moms där moms tillkommer. Momsen i Sverige är 25 % och även för Danmark.

På vår hemsida uppe till höger där kan man välja om man vill se priser i SEK inkl moms.

För utländska kunder fakturerar vi exkl moms mot giltligt VATnummer och i SEK. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Dialog Details inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

3. Frakt
Fraktfritt för ordrar över 1.200 kr exkl moms/1.500 kr inkl moms till en adress inom Sverige. Under 1.200 kr exkl moms/1.500 kr inkl moms debiteras fraktkostnaden som är 76 kr exkl moms/95 kr inkl moms.

Frakt till Danmark är alltid 100 SEK exkl moms/125 SEK inkl moms.

Frakt till Finland är alltid 100 SEK exkl moms/125 SEK inkl moms.

Frakter till andra länder än Danmark, Finland och Sverige debiteras den faktiska kostnaden och kontakta oss för fraktberäkning.

Avhämtning kan ske vid vårt kontor på Tjörn under kontorstid och enligt överenskommelse med oss samt efter att produkterna har ankommit till oss.

När produkterna i din order beräknas vara hos oss då meddelas det så du kan planera att hämta ordern snarast. 

4. Betalningsvillkor

Nedan är de betalningsalternativ som vi har och där kan det skilja vad som är valbart eller kan användas för ett visst land.

4.1 Faktura
Vår fakturering sker med Klarna AB (publ) och där deras villkor gäller.

Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturavgift är 23 kr exkl moms/29 kr inkl moms.

Läs mer om Klarna AB (publ) här: www.klarna.se

4.2 Leasing/Hyra 
Med Wasa Kredit AB kan vi erbjuda leasing och hyra till våra kunder. Detta alternativ kan endast användas genom kontakt med Dialog Details.

4.3 Förskottsbetalning
Förskottsbetalning erläggs till vårt konto och sedan sker leverans till dig när vi har registrerat insättningen. Detta kan medföra lite längre leveranstid då beställning läggs till vår leverantör efter att insättning har registrerats. Ett alternativ som kan användas genom kontakt med Dialog Details.

4.4 Payson 
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Danske Bank, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Ett alternativ som kan användas genom kontakt med Dialog Details.

4.5 Kortbetalning
Via Dibs så kan betalning enkelt ske med VISA eller MasterCard.

Läs mer om Dibs här: www.dibs.se

5. Leveranser
Våra produkter finns generellt på lager hos oss eller hos våra leverantörer där leveranstiden varierar beroende på vilken produkt det gäller.

Finns produkten/produkterna i lager så skickar vi omgående. Finns din produkt inte på lager så lämnar vi gärna en uppskattad leveranstid per mail/telefon, mer bestämd leveranstid lämnas på orderbekräftelse. Dialog Details har rätt att leverera delar av en leverans om vissa produkter är restnoterade. Vid restorder blir det inga extra fraktkostnader. Samtliga leveranstider är generella och kan ändras beroende på volym och yttre omständigheter. Varor skickas huvudsakligen med Schenker, DHL eller Postnord.

Till adresser där ingen är på plats dagligen eller privatadress skickar vi normalt till närmast ombud som vår fraktpartner har. De adresser som är aktuella för detta kan vara privatadresser/enskilda företagare där det är enklare att själv hämta ut sitt paket.

Hämtas inte paket av mottagaren eller ej kan tas emot vid leveranstillfället och ytterligare kostnader från speditör för liggande paket tillkommer för oss har vi rätt att debitera dessa kostnader till dig som kund.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Vi frånsäger oss all tänkbar ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit eller kan uppstå. Vi meddelar dig om leveranser drar ut på tiden i möjligaste mån.

Har du en deadline som varor måste vara på plats underlättar det om du meddelar detta innan en beställning läggs. Då kan vi ta ställning till om vi klarar deadline med vanlig transport eller behöver använda oss av andra transportalternativ.

7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig eller från våra leverantörers lager/fabrik till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods
När du tar emot din produkt/produkter är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet, mottagaren har ansvar att kontrollera yttre förpackningar. Skulle emballaget ha synliga skador på yttre emballage skall detta meddelas på speditörsfraktsedel och därefter skall kontakt göras till Dialog Details.

Inre skador "dolda" skall meddelas omgående eller senast 7 dagar efter mottagandet och meddelas då direkt till Dialog Details. All emballage skall sparas då speditör i efterhand kanske vill besikta emballaget.

Kan transportskada härledas från skadad emballage som var skadat vid mottagandet så gäller ej transportförsäkring om ingen notering finns på fraktsedeln.

9. Reklamationer & Returer
Om du vill reklamera en skadad produkt som inte är en förslitningsskada eller transportskada då skall detta anmälas omgående via telefon eller e-post till oss. Inga skadade produkter får skickas tillbaka till vårt lager innan vi har godkänt det och då skall ett ärrende nummer anges som godsmärkning. Om du behöver skicka tillbaka något görs detta med originalförpackning om det finns eller väl emballerat med egen förpackningsmaterial. Obs kläder måste alltid skickas i orginalförpackning och bytes aldrig vid öppen förpackning. Vanligt slitage ersätts ej.

9.1 Företag har ingen ångerrätt.

Varor som är beställda tas inte tillbaka av Dialog Details.

9.2 Privatperson har 14 dagars ångerrätt.

Vid retur då finns returfrakt på 95 kr inkl moms som dras av från produktvärdet när retur har kommit. Om det finns eventuell ursprungsfrakt i ordern då är den kvar.

För att använda ångerrätten då behöver kontakt ske till oss innan 14 dagar från det att man har mottagit paketet.

Produkter behöver vara i originalförpackning och vara i ett skick så vi kan sälja det vidare, med andra ord oanvänt.

Sen behöver man då kontakta oss för att få en retursedel.

Vi rekommenderar vid inköp av flera produkter av samma artikel att man beställer hem ett prov eller besöker vår utställning.


10. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Produkter från våra leverantörer kan förändras över tid i utseende och specifikation där vi försöker att hålla senaste information på vår hemsida dock kan ändringar ske som vi inte har hunnit uppdatera. Vi reserverar oss även för oförutsedda händelser under Force Majeur se nedan.

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

11. Sekretess och säkerhet av dina uppgifter
När du lägger din beställning eller förfrågan hos Dialog Details godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja din beställning och våra åtaganden mot dig. Vi dokumenterar all kommunikation som vi har med dig via telefon och e-post, detta för att tillhandahålla den service du förväntar dig av oss.

Dialog Details kommer inte att lämna ut dina uppgifter till tredje part. Om du vill ha vårat nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post främst. Detta kan även enkelt avböjas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med oss kundservice.

Enligt Personuppgiftslagen och kommande GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få ett utrdag på de uppgifter vi har registreat på dig. Sen kan informationen väljas om den ska raderas, ändras eller begränsas.

För att läsa mer om hur vi hanterar din personliga integritet då finns den informationen här.

12. Beställning

12.1 Hemsidan
Det går bra att via vår hemsida lägga beställningar dygnet runt och efter genomförd beställning erhålls en automatisk orderbekräftelse via e-post. Sen kommer en manuell eller ett mail där vi meddelar lagerstatus och när du beräknas få leverans.

12.2 Telefon
Vid beställning via telefon skickas en orderbekräftelse via e-post för att bekräfta beställningen.

12.3 E-post
Beställning via e-post bekräftas först med att vi har mottagit beställningen och sedan med orderbekräftelse.

12.4 Brev
Vid beställningar till vår postadress skickar vi orderbekräftelse efter mottagen beställning via e-post eller brev.

Senast ändrad 2022-01-11

Spara

Spara

Erbjudanden
Upptäck alla våra pizzabrickor

Vi har pizzabrickor i flera olika utföranden, storlekar och som är tillverkade av olika material.

Se våra pizzabud väskor

Vi har pizzabud väskor som är isolerade i olika storlekar.

Se våra olika tallriksställningar
F91202-F91032-F91006-F91005-F33012-HERITAGELR

Vi har tallriksställningar i olika storlekar och utföranden.

Med en tallriksställning så kan man skapa ett kakfat med sina tallrikar som man redan har och varför inte med olika motiv eller dekorer.

Lido bordspratare och bordsskyltar

Lido bordspratare är en serie som har fått fler storlekar i serien men även numera även finns i flera olika färger.

Stilrena, mångsidiga och funktionella där man enkelt kan förmedla ett erbjudande eller budskap.

Fastfood bricka i vintage

Fastfood bricka i vintage passar utmärkt till servering av olika street food rätter.

Sen finns även skålar i olika storlekar med samma färg.

Kylbrickor i olika utseenden och storlekar

Vi har flera olika kylbrickor i olika storlekar och utseenden från olika leverantörer.

Klicka här för att se alla kylbrickor.

Skaldjurfat med ställning

Vi har skaldjurfat i flera olika storlekar med tillhörande ställningar så man kan skapa sin skaldjursplatå.

Klicka här för att se alla alternativ.

Planksteksbrädor och planksteksunderlägg

Vi har planksteksbrädor av ek i två olika mått för tillagning i ugn.

Men även tillhörande planksteksunderlägg i rostfritt och till den mindre planksteksbrädan där finns även underlägg av kork.

Klicka här för att se hela utbudet.

Glashängare och glashållare

Vi har ett brett utbud av glashängare och glashållare i olika utförande med olika kapacitet.

Sen finns alternativ både för väggmontage och takmontage men även olika färger.

Senast inlagda produkter
Coca-Cola, Georgian Green glas, 45 cl
Coca-Cola, Georgian Green glas, 45 cl
20,00 kr
opt1415x9091_1LR
Optimo Picnic, skål, 15 diameter cm, grön kant
70,00 kr
opt1420x9091_1LR
Optimo Picnic, skål, 20 diameter cm, grön kant
88,00 kr
opt1927x9091_1LR
Optimo Picnic, pastatallrik, 27 diameter cm, grön kant
113,00 kr
opt2129x9091_1LR
Optimo Picnic, flat tallrik, 29 diameter cm, grön kant
116,00 kr
opt2126x9091_1LR
Optimo Picnic, flat tallrik, 26 diameter cm, grön kant
94,00 kr
opt2120x9091_1LR
Optimo Picnic, flat tallrik, 20 diameter cm, grön kant
66,00 kr
opt1415x9088_1LR
Optimo Picnic, skål, 15 diameter cm, koboltblå kant
70,00 kr
opt1420x9088_1LR
Optimo Picnic, skål, 20 diameter cm, koboltblå kant
88,00 kr
opt1927x9088_1LR
Optimo Picnic, pastatallrik, 27 diameter cm, koboltblå kant
113,00 kr

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara