Reklamation och retur

Se våra fullständiga köpvillkor för mer information.

9. Reklamationer & Returer 

Om du vill reklamera en skadad produkt som inte är en förslitningsskada eller transportskada då skall detta anmälas omgående via telefon eller e-post till oss. Inga skadade produkter får skickas tillbaka till vårt lager innan vi har godkänt det och då skall ett ärrende nummer anges som godsmärkning. Om du behöver skicka tillbaka något görs detta med originalförpackning om det finns eller väl emballerat med egen förpackningsmaterial. Obs kläder måste alltid skickas i orginalförpackning och bytes aldrig vid öppen förpackning. Vanligt slitage ersätts ej.

10. Ångerrätt

Om du är osäker på en produkt då rekommenderar vi att man kontaktar oss så vi kan berätta mer om produkten.

10.1 Företag

Varor som är beställda av företag tas inte tillbaka av Dialog Details. Det gäller oavsett om leverans inte har hunnit ske eller har skett.

Ångerrätt gäller ej företagskunder. 

Kontakta oss innan beställning så kan vi gå igenom vad som gäller för just det som du är intresserad av och då kan vi berätta mer om produkten.

10.2 Privatperson

Privatperson har 14 dagars ångerrätt.

Vid retur då finns returfrakt som är samma som den ursprungliga frakten som var för ordern när man beställde. Den ursprungliga frakten som var när man beställde dras av från produktvärdet när retur har kommit. Om det finns en frakt från när ordern gjordes i ordern då är den kvar.

För att använda ångerrätten då behöver kontakt ske till oss innan 14 dagar från det att man har mottagit paketet.

Sen behöver returleveransen vara hos oss inom 14 dagar från det att leveransen har mottagits av dig som kund.

Produkter behöver vara i originalförpackning och vara i ett skick så vi kan sälja det vidare, med andra ord oanvänt.

Sen behöver man då kontakta oss för att få en retursedel.

Vi rekommenderar vid inköp av flera produkter av samma artikel att man beställer hem enstaka eller besöker vår utställning.


Dock gäller ångerrätt ej beställningsvara eller produkt som tillverkas för dig. 

Det kan vara en produkt där man kan välja olika färger, flera klädselval, olika storlekar eller förändra utseendet på något sätt som gör att det är tillverkningstid och gör att produkten är svårare att sälja till någon annan. 

Produkter som ångerrätten inte gäller för har generellt en längre leveranstid än 7 dagar (1-7 dagar är lagervara). Produkter med längre leveranstid än 7 dagar där gäller inte ångerrätten men även om det gäller möbler, inredning eller skrymmande produkter. Ångerrätt gäller således endast när det är lagervara och kan levereras inom 7 dagar.

När det är en produkt som är beställningsvara eller som tillverkas för dig då finns ingen ångerrätt from att beställning görs av kund, detta då produktion kan ha startat med en gång som beställning har gjorts.

Kontakta oss gärna innan beställning så berättar vi mer och då kan vi berätta mer om produkten.


Instruktioner:

Nedan instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. 

Retur av privatperson behöver göras inom 14 dagar och vi behöver ha produkten oss tillhanda inom dessa dagar.

Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.

* Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

* Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

* Förpacka godset väl för att undvika skador. Vid skador då kan det medföra avdrag på varan men även att vi kan neka returen.

* Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.